Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Historický vývoj školy Bedřicha Hrozného v Lysé nad Labem na pozadí vývoje regionu
Minaříková, Lenka ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Práce se zabývá vývojem školství v obci Lysá nad Labem s přihlédnutím k historickému vývoji města a daného regionu. V práci je popsána rovněž historie města Lysé nad Labem s důrazem na školství. Cílem práce je zmapovat historický vývoj nejstarší lyské základní školy. Hlavními prameny, o které se práce opírá, jsou školní kroniky a pamětní knihy, které uchovává ve svém depozitáři Státní okresní archiv Nymburk se sídlem v Lysé nad Labem. Práce se zabývá historickým vývojem této školy v konkrétním období, a to v letech 1878-1945. Práce je historického charakteru, při její tvorbě byly proto využívány původní prameny a dokumenty archivní povahy. Metodologicky je práce opřena o historickosrovnávací metodu, taktéž analýzu i syntézu. Historická práce není dělena na teoretickou a praktickou část, ale je převážně teoretického charakteru. Klíčová slova: Historický vývoj, základní vzdělávání, primární dokumenty (kroniky, pamětní knihy, dokumentace školy, dobové materiály), zákonné normy, Lysá nad Labem a regionální dějiny.
Uvolňování žáků z tělesné výchovy na základních školách
Miláčková, Andrea ; Pavlová, Ilona (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
Název: Uvolňování žáků z tělesné výchovy na základních školách Cíle: Cílem této diplomové práce je zjistit hlavní příčiny uvolňování žáků z tělesné výchovy (TV) na 8 základních školách v okrese Kolín a Nymburk, nastínit zdravotní důsledky uvolňování, zmonitorovat situaci ohledně počtu uvolněných žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) a prozkoumat subjektivní názory učitelů k dané problematice pomocí terénního sběru dat. Metodika: Jedná se o dotazníkové šetření, které proběhlo na 8 základních školách v okrese Nymburk a Kolín. Výzkumný soubor byl tvořen 16 učiteli tělesné výchovy (2 učitelé z každé školy), z toho bylo 12 žen a 4 muži. Dotazník vlastní konstrukce je rozdělen do 2 částí. První část, kde byly zjišťovány obecné informace a počty žáků, vyplnili všichni respondenti. Druhá část byla určena těm, kteří mají právě ve své třídě žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Výsledky: Na dotazovaných školách je ve školním roce 2018/2019 ve druhém pololetí z TV uvolněno 4,46 % žáků. Nejvíce žáků je uvolněno z důvodu onemocnění svalové, kosterní či pojivové tkáně (27 %). Dle učitelů byly nejčastějšími reálnými důvody, které hrály zásadní roli při uvolnění žáků z TV, příliš velký počet žáků ve skupině a nebezpečí progrese onemocnění či úrazu. Každý z těchto dvou důvodů učitelé zvolili pro 10...
Uvolňování žáků z tělesné výchovy na základních školách
Miláčková, Andrea ; Pavlová, Ilona (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
Název: Uvolňování žáků z tělesné výchovy na základních školách Cíle: Cílem této diplomové práce je zjistit hlavní příčiny uvolňování žáků z tělesné výchovy (TV) na 8 základních školách v okrese Kolín a Nymburk, nastínit zdravotní důsledky uvolňování, zmonitorovat situaci ohledně počtu uvolněných žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) a prozkoumat subjektivní názory učitelů k dané problematice pomocí terénního sběru dat. Metodika: Jedná se o dotazníkové šetření, které proběhlo na 8 základních školách v okrese Nymburk a Kolín. Výzkumný soubor byl tvořen 16 učiteli tělesné výchovy (2 učitelé z každé školy), z toho bylo 12 žen a 4 muži. Dotazník vlastní konstrukce je rozdělen do 2 částí. První část, kde byly zjišťovány obecné informace a počty žáků, vyplnili všichni respondenti. Druhá část byla určena těm, kteří mají právě ve své třídě žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Výsledky: Na dotazovaných školách je ve školním roce 2018/2019 ve druhém pololetí z TV uvolněno 4,46 % žáků. Nejvíce žáků je uvolněno z důvodu onemocnění svalové, kosterní či pojivové tkáně (27 %). Dle učitelů byly nejčastějšími reálnými důvody, které hrály zásadní roli při uvolnění žáků z TV, příliš velký počet žáků ve skupině a nebezpečí progrese onemocnění či úrazu. Každý z těchto dvou důvodů učitelé zvolili pro 10...
Školní družiny a školní vzdělávací programy
ŠŤASTNÁ, Alena
Práce se zaměřuje na školské zařízení zájmového vzdělávání - školní družinu. Cílem práce bylo vzájemně porovnat školní vzdělávací programy šesti školních družin, jaká je jejich kvalita a zda odpovídají legislativním požadavkům. Dále bylo zjišťováno, do jaké míry se odráží školní vzdělávací program školní družiny v rámci školního vzdělávacího programu základního vzdělávání příslušné školy.
Historický vývoj mateřské školy Švabinského v Havířově na pozadí vývoje regionu
Tkaczyk, Vojtěch ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
1 Historický vývoj mateřské školy Švabinského v Havířově na pozadí vývoje regionu Abstrakt Práce Historický vývoj mateřské školy Švabinského v Havířově na pozadí vývoje regionu má za úkol zmapovat vývoj předškolního vzdělávání spojený se vznikem a výstavbou města Havířova. Pro historický charakter práce je použita historicko-komparativní metoda, analýza a syntéza. Práce ukazuje konkrétní období vzniku města Havířova v letech 1955 až do současnosti, ve kterém se zaměřuje na konkrétní případ - vznik mateřské školy Švabinského, která vznikla v roce 1965. Použitím archivních pramenů je doložen vznik a vývoj města Havířov a vývoj jeho předškolních institucí v letech 1955 do současnosti. Prvořadým pramenem jsou školní kroniky uložené v knihovně mateřské školy Švabinského, dále knihy historického charakteru o Havířově a regionu. Práce poukazuje na konkrétní období této školy, a to její vývoj v letech 1965 - 2016. Práce dále mapuje historický vývoj regionu, zalidněnosti a jeho rozvoj průmyslu, založeného na těžbě uhlí, a tím spojeného zpracování surovin. Klíčová slova Region Těšínsko, město Havířov, vývoj školních institucí, školní legislativa, kronika MŠ, dokumenty MŠ, významné události MŠ.
Historický vývoj školy Bedřicha Hrozného v Lysé nad Labem na pozadí vývoje regionu
Minaříková, Lenka ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Práce se zabývá vývojem školství v obci Lysá nad Labem s přihlédnutím k historickému vývoji města a daného regionu. V práci je popsána rovněž historie města Lysé nad Labem s důrazem na školství. Cílem práce je zmapovat historický vývoj nejstarší lyské základní školy. Hlavními prameny, o které se práce opírá, jsou školní kroniky a pamětní knihy, které uchovává ve svém depozitáři Státní okresní archiv Nymburk se sídlem v Lysé nad Labem. Práce se zabývá historickým vývojem této školy v konkrétním období, a to v letech 1878-1945. Práce je historického charakteru, při její tvorbě byly proto využívány původní prameny a dokumenty archivní povahy. Metodologicky je práce opřena o historickosrovnávací metodu, taktéž analýzu i syntézu. Historická práce není dělena na teoretickou a praktickou část, ale je převážně teoretického charakteru. Klíčová slova: Historický vývoj, základní vzdělávání, primární dokumenty (kroniky, pamětní knihy, dokumentace školy, dobové materiály), zákonné normy, Lysá nad Labem a regionální dějiny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.